Известие

Collapse
No announcement yet.

Темпомат / Автопилот / Круз контрол

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от tweety Покажи съобщение
    Разгледах доста добре нещата в eLearn-a но не успях да си отговоря на няколко въпроса:
    - коя е букса А и коя Б на ЕКУ-то (предполагам, че Б е по-голямата)
    - в какъв ред се броят пиновете на буксата на ЕКУ-то
    - къде се намира букса D23A
    Две картинки жокер, нищо че едната е от ланча.
    Attached Files
    Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

    Comment


    • Как си го направих аз: Алфа 147 1.9 JTD.
      Нямам окабеляване за темпомат,не е проблем 4 кабела от компа до волана ,лостче от 147 оригинално.На жълтия на лостчето +12 след контакт,оранжевия към 53 краче на компа,зеленото към 55 краче,червено към 56 краче,и синьо към 57 краче.Ако не сте със стоп машинка с 4 кабела не е проблем - от оранжевия кабел или 53 краче на компа пускате кабелче към 54 краче на компа и изтривате ако е записана грешка Р0703.Всичко работи и е голямо удоволствие при шофиране.
      Алфа ромео 159 jtdm 2.4/16v AT
      Алфа ромео 159 jtdm 1.9/ 8v
      Ford Mondeo 2.0/16v Ex.

      Comment


      • Пълна мистерия - открих букса D23A зад жабката на в краката на пасажера и там има всички необходими кабели. Разкачих буксата и замерих кабелите на женската част на буксата директно към ЕКУ-то и всичко е наред. Въпросът е кабелите от мъжката част къде отиват...? По схема би трябвало да отиват директно в буксата при ръчката, но при мен я няма (или поне не мога да я открия). Кабелите влизат под всички кори и под цялото табло. За да проследя къде отиват и да намеря края на въпросните кабели трябва да разглобя половината кола за да разбера какво се случва. Някакви идеи как да открия къде отиват кабелите без свалянето на цялото табло ИЦС и всичко останало вътре...?
        Attached Files

        Comment


        • Колега търси упорито , защото при мен беше така замаскирана и облепена че дори и не вярвах че като разкъсам целия сноп при волана ще искочи въпросната букса
          Alfa Romeo is a wonderful way of life!

          Comment


          • Първоначално публикувано от tweety Покажи съобщение
            Пълна мистерия - открих букса D23A зад жабката на в краката на пасажера и там има всички необходими кабели. Разкачих буксата и замерих кабелите на женската част на буксата директно към ЕКУ-то и всичко е наред. Въпросът е кабелите от мъжката част къде отиват...? По схема би трябвало да отиват директно в буксата при ръчката, но при мен я няма (или поне не мога да я открия). Кабелите влизат под всички кори и под цялото табло. За да проследя къде отиват и да намеря края на въпросните кабели трябва да разглобя половината кола за да разбера какво се случва. Някакви идеи как да открия къде отиват кабелите без свалянето на цялото табло ИЦС и всичко останало вътре...?
            Може би ако свалиш арматурното табло (което не се сваля трудно) ще си откриеш пространство да намериш буксата за ръчката. Ако не е отрязана, трябва да е там някъде. Клюкарката и таблото с предпазителите също се свалят лесно и от там също би могъл да я намериш.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • Таблото с предпазителите и този зеленият модул до него както и всички капачета около педалите свалих. Показаха се страшно много кабели но буксата я няма, а не мога да проследя кой е снопа идващ от D23A.

              Comment


              • Първоначално публикувано от tweety Покажи съобщение
                Таблото с предпазителите и този зеленият модул до него както и всички капачета около педалите свалих. Показаха се страшно много кабели но буксата я няма, а не мога да проследя кой е снопа идващ от D23A.
                По скиците в E-learn, кабелната форма в която вървят кабелите за търсената букса (H7) е същата в която вървят кабелите от трите конектора на арматурното табло (E50 - A,B и C).
                Така, че свали арматурното табло и ще се ориентираш по кабелите за трите му конектора. Те отиват във въпросната форма и там някъде трябва да е и буксата за ръчката.

                Залагам 5 бири на това, че ще я намериш непосредствено зад и под арматурното табло.
                Last edited by ecotronic; d.m.y г., 21:55.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • Някой със 156-136 JTD да се похвали с подкаран круиз?
                  sigpic Alfasud/156 1.8ex
                  156 2.4 JTD/156 2.5 Q-system/Uno 1.3Turbo i.e-again/Yamaha R6

                  Comment


                  • Не на всички 166-ци има буксата за ръчката.
                    Общо взето има 3 варианта.
                    1. Да няма окабеляване никакво от ЕКУ-то
                    2. Да има частично окабеляване от ЕКУ-то до една голяма букса над педалите
                    3. От буксата над педалите да има изходящи още малко проводници с буксата за ръчката.
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Comment


                    • Коя е тази голяма букса над педалите??? По схеми в eLearn-a няма такава. Единствената букса между ЕКУ-то и буксата за ръчката е D23A - тя е голяма но се намира под жабката в краката на пасажера. При педалите няма нищо.

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от tweety Покажи съобщение
                        Коя е тази голяма букса над педалите??? По схеми в eLearn-a няма такава. Единствената букса между ЕКУ-то и буксата за ръчката е D23A - тя е голяма но се намира под жабката в краката на пасажера. При педалите няма нищо.
                        Явно си с по-старата Алфа, където ЕКУ-то е в купето.
                        Едно такова чудо ще ти спести часове главоболия:
                        http://ink.jabse.com/showtopic/403/T...ELI--MT-MS6812
                        Ако знаеш колко пъти ме е спасявало във всякакви заплетени ситуации с намиране на кабелите....
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Comment


                        • ЕКУ-то ми не се намира в купето а отпред в двигателя. Моята е 2001 140 кс. От двигателният отсег кабелите минават през буксата D23A намираща се под жабката и от там директно на буксата за ръчката. Няма други букси и прекъсвания. Така е и по схема в eLearn-a

                          Comment


                          • Имам такава джаджа, за каквато говори колегата. Когато се проследяват кабели относително отдалечени един от друг, върши работа. Но когато са в сноп или близки снопове, не работи прецизно. Ако искаш да се пробваш с нея, мога да ти услужа.
                            Но както казах и преди, свали таблото (сваля се за 3 минути) и ще намериш кабелите под него.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от tweety Покажи съобщение
                              ЕКУ-то ми не се намира в купето а отпред в двигателя. Моята е 2001 140 кс. От двигателният отсег кабелите минават през буксата D23A намираща се под жабката и от там директно на буксата за ръчката. Няма други букси и прекъсвания. Така е и по схема в eLearn-a
                              Значи имаш букса при педалите.
                              Махаш кората за пред предпазителите, откачаш предпазителите и намираш съкровището.
                              Last edited by BO; d.m.y г., 10:41.
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Comment


                              • Махах всички кори и всичко около предпазителите и педалите, но там букса няма. Мисля че Еко е прав и се намира под таблото, защото снопа отива точно там. При първа възможност ще проверя и дано да имам късмет.

                                Comment

                                Working...
                                X